Vlaanderen investeert € 49.628 in Vrije Basisschool KBO-Sint-Jozef in Oudenaarde

Op 1 december 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs en jeugd
Vlaanderen investeert in KBO-Sint-Jozef

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 49.628 in Vrije Basisschool KBO-Sint-Jozef in Oudenaarde. “We blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs. Dus ook in de onderwijsinfrastructuur”, zegt Weyts. “Onze leerlingen en leraren horen in de beste omstandigheden onderwijs te kunnen volgen en geven.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Oudenaarde ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 49.628 in Vrije Basisschool KBO-Sint- Jozef in Oudenaarde. Concreet gaat het om de heraanleg van riolering ifv verplichting gescheiden rioleringsstelsel.

Wim Dhont (N-VA Oudenaarde): ‘We zijn verheugd dat de steun van de Vlaamse Overheid ook richting de Oudenaardse scholen stroomt. Zo bouwen we lokaal ook verder aan de toekomst van onze kinderen, onze toekomst voor morgen.’