502 538 euro voor sportinfrastructuur in Oudenaarde

Op 19 december 2017, over deze onderwerpen: Sport
Sport investering

Vlaams minister van Sport Philippe Muyters investeert 502 538 euro in sportinfrastructuur in Oudenaarde. In totaal kent de minister meer dan 20 miljoen euro subsidies toe aan 44 bovenlokale sportinfrastructuurprojecten verspreid over Vlaanderen. Het gaat zowel om nieuwbouwprojecten als om renovaties. Volgend jaar kunnen initiatiefnemers opnieuw meedingen naar subsidies, dit keer voor een bedrag van 25 miljoen euro.

In Oudenaarde gaat het om twee projecten: The Outsider Vlaamse Ardennen aan de Donkvijver, waar de minister 228 645 euro investeert voor de uitbouw van een outdoor-, waterski- & waterboardpark, en de realisatie van een bovenlokaal rugbycomplex langsheen de Schelde, goed voor een subsidie van 273 893 euro.

“We zijn zeer blij met deze dubbele investering”, zegt Kristof Meerschaut (fractievoorzitter N-VA Oudenaarde). “Beide projecten zijn een meerwaarde voor de stad en de streek.  Dankzij deze investering kan de sportinfrastructuur en het sportaanbod in Oudenaarde verder worden uitgebreid.”

Sinds zijn aantreden als Vlaams minister van Sport heeft Philippe Muyters consequent ingezet op de vernieuwing en uitbouw van de sportinfrastructuur in Vlaanderen. “Dat was ook hoog nodig,” zegt minister Muyters, “Onze sporthallen en zwembaden waren zwaar verouderd en er waren grote tekorten. We moesten echt een tandje bijsteken. In de eerste jaren heb ik gewerkt aan de meest acute problemen zoals de zwembaden. Maar intussen heb ik een meer vraaggericht systeem ontwikkeld zodat initiatiefnemers zelf elk jaar projecten kunnen indienen. En met succes. In deze oproep waren er 67 aanvragen, waarvan we er nu 44 kunnen honoreren.”