Bart De Wever gaf tekst en uitleg

Op 4 maart 2012

Op donderdag 1 maart mocht N-VA Oudenaarde in samenwerking met de andere afdelingen van het arrondissement Aalst/Oudenaarde onze nationale voorzitter, Bart De Wever, ontvangen.  Strak in het pak en zichtbaar met flink wat kilootjes minder kwam de voorzitter “tekst en uitleg” geven.

In een afgeladen volle zaal van de Qubus gaf de voorzitter een fel gesmaakte analyse van de toestand in belgenland. Aan de hand van het nodige cijfermateriaal en met verwijzingen naar de toestand in het buitenland verduidelijkte hij voor de zowat 600 aanwezigen wat er in dit land zo allemaal fout loopt, maar vooral ook waarom het zo grondig fout loopt. Onder meer het  non-beleid inzake migratie, justitie en strafuitvoering, en een aantal sociaaleconomische thema’s werden aangekaart. Uiteraard werd dit alles ook doorweven met de nodige humor.

De rode draad in heel het verhaal was daarbij de compleet tegengestelde visies in het noorden en zuiden van dit land over al deze beleidsdomeinen; de twee democratieën die mekaar niet meer kunnen vinden in een gemeenschappelijk beleid dat de problemen echt aanpakt. Het resultaat van dit alles is een complete stilstand, het welgekende en door de PS afgedwongen status-quo.

Na afloop van het betoog was er nog kans tot vraagstelling. Tot slot werd de voorzitter uitgewuifd en konden de aanwezigen nog even nakaarten bij een drankje. Ons team wenst alvast alle aanwezigen te danken voor hun komst en de andere afdelingen voor hun steun bij de organisatie.