Bedrijfsleider Bruno Van Waeyenberghe trekt N-VA lijst

Op 16 mei 2012

Wanneer de partij van Bart De Wever naar buiten komt met een slogan als ‘tijd voor verandering’ dan maken ze dat ook in Oudenaarde alvast waar bij het bekendmaken van de eerste twee namen van hun lijst naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen. Twee academisch geschoolden, die hun ervaring in de industrie willen overdragen naar het lokaal beleid van de stad.

Eersten is er de 51-jarige bedrijfsleider Bruno Van Waeyenberghe die woonachtig is in Welden. Na een loopbaan als demopiloot en President van een International Aerobatic Training Center in Amerika is hij de laatste vijftien jaar Managing Director van Extraviation Ltd. in Wevelgem. Zijn stap in de gemeentepolitiek is een bewuste keuze. “Als bedrijfsleider kom ik vaak in het buitenland. Daar zie je hoe steden en gemeenten zich met nieuwe ideeën klaarstomen voor de toekomst. U gaat mij niet horen zeggen dat alles wat het Oudenaardse stadsbestuur doet slecht is, zeker niet, maar wat me opvalt is dat het stadsbestuur zo weinig toekomstvisie uitstraalt. Het stadsbestuur loopt vaak achter de feiten aan, in plaats van zelf de touwtjes in handen te nemen.”

De derde plaats wordt ingenomen door Wim Dhont (42), een burgerlijk ingenieur elektromechanica, geboren en getogen Oudenaardist die woonachtig is in Bevere en werkt als projectingenieur en regiomanager bij Jan De Nul. Voeling met Oudenaarde heeft hij zeker als ex speler bij KSVO Oudenaarde, jarenlang lid Tennisclub Oudenaarde, 3 jaar speler bij Haantjes Oudenaarde en leider en hoofdmonitor van CM Oudenaarde.

Wim Dhont: “Ik kan via de zijlijn niet langer toekijken hoe men de ondernemingszin fnuikt door overregulering en het heffen van onevenwichtige belastingen. Via de politiek wil ik onze stad tot een voorbeeldstad maken op het vlak van ondernemersklimaat, immigratie, netheid, mobiliteit en gezelligheid. Oudenaarde heeft het potentieel en de bevolking om dit te verwezenlijken.”

Voorzitter Gregory Verhaeghe die de twee kandidaten voorstelde is alvast tevreden met de eerste twee namen op de lijst. Verhaeghe: “Met Bruno en Wim zetten we een stap in de richting van verandering. Dit via visie en ervaring die zij onze stad kunnen bieden!” Voorts wilde hij nog kwijt dat er ook nog enkele namen van kandidaten in de pijplijn zitten die kunnen bogen op een jarenlange politieke ervaring.