Belijning nieuwe sporthal Groenhof

Op 3 september 2015, over deze onderwerpen: Sport

De nieuwe sporthal ‘Groenhof’ in de Groenstraat in Oudenaarde zal weldra haar deuren openen.  De nieuwe zaal werd gebouwd door de vzw Katholiek Secundair Onderwijs Oudenaarde en de vzw Katholiek Basis Onderwijs.  De stad Oudenaarde tekende een overeenkomst om de zaal te kunnen gebruiken na de schooluren, en betaalt daarvoor 48% van de bruto beschikbaarheidsvergoeding en andere verbruikskosten.

Maar er is een probleem met de belijning voor badminton.  Kristof Meerschaut (N-VA): “In tegenstelling tot wat destijds in het voorontwerp gepresenteerd werd aan de clubs binnen de sectie zaalsporten, beschikt de nieuwe sporthal slechts over 3 volwaardige terreinen, de overige 6 zijn louter voor enkelspel.  Dit is hoegenaamd niet in overeenstemming met het feitelijk gebruik van badmintonterreinen.”  Op basis van gegevens van de lokale badmintonclub blijkt dat zowel recreanten als competitiespelers hoofdzakelijk dubbelspel spelen, waardoor de nieuwe zaal quasi onbruikbaar is voor badminton.  Het stadsbestuur was zich niet bewust van de problematiek maar zal het probleem aankaarten op een eerstvolgend overleg met de zaaleigenaars.

“We zijn tevreden dat het stadsbestuur bereid is te zoeken naar oplossingen en hopen het euvel snel verholpen is.”, aldus nog Kristof Meerschaut (N-VA).