Donk-site: dé locatie voor occasionele massa-evenementen

Op 1 oktober 2012

Camping Kompas, gelegen aan de Donk, wordt nadat het minder dan een jaar geleden werd gekocht door projectontwikkelaars opnieuw verkocht. Volgens de projectontwikkelaars boycot het stadsbestuur van Oudenaarde hun plannen. Zonder zich over de grond van de zaak uit te spreken betreurt N-VA Oudenaarde alvast de huidige stand van zaken. Ze hoopt dat het stadsbestuur en de private investeerders er alsnog in slagen om op een constructieve manier samen te werken.

Bruno Van Waeyenberghe, lijsttrekker N-VA Oudenaarde: “Er zijn immers twee mogelijkheden: ofwel koop je als stad de terreinen zelf aan, ofwel werk je als stadsbestuur constructief samen met een private partner. We hebben intussen zelf ook de plannen ingekeken. De investeerder heeft een uitgebreide studie gemaakt van de bestaande structuur en doet ook een voorstel van gewenste structuur binnen de recreatiezone. Ook al ben je niet akkoord over de volledige lijn, dit is altijd een basis om verder over te onderhandelen.”

Occasionele massa-activiteiten

Voor N-VA Oudenaarde is de Donk-site dé locatie voor occasionele massa-evenementen.  Relatief dicht bij het stadscentrum, maar toch ver genoeg om de hinder te beperken.

Kristof Meerschaut, expert ruimtelijke ordening N-VA Oudenaarde: “Activiteiten als de aankomst van de Ronde van Vlaanderen en Feest in het Park kunnen op die locatie geconsolideerd worden door het voorzien van permanente infrastructuren - hotel, camping, congres, parking, catering, communicatie-infrastructuur pers….  De site is ook uitermate geschikt voor een nieuw voetbalstadion. Door de omvang van het gebied kan dit alles ingepast worden in een parkomgeving waarbij aandacht is voor de aanwezige natuurwaarden.”