Een dubbelzinnige verkeerssituatie

Op 13 oktober 2012, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Soms is het moeilijk om als weggebruiker in een oogopslag de juiste toedracht zich eigen te maken van een verkeerssituatie, zeker als men daar maar sporadisch eens voorbij komt.

Op het gedeelte rijweg van Den Doorn tussen de N60 en De Bruwaan is er een fietspad geschilderd. Bij de kruising van Den Doorn en naar De Bruwan toe wordt dit fietspad aangeduid door twee parallelle stroken met wit geschilderde blokken. “Juist dit laatste zorgt voor de conflictsituatie. Veel bestuurders die van de N60 komende en De Bruwaen op willen rijden zien dit als ‘haaientanden’ en denken dat ze voorrang hebben. Bestuurders die van de Den Doorn komen moeten dus telkens in de remmen.”, zegt Anne-Marie Serru als buurtbewoonster die nu kandidaat is voor N-VA op plaats 20 en hoopt ook hier te kunnen rekenen op de ‘kracht van de verandering’. “

Inwoners van de Doorn hebben dit vorig jaar reeds aangekaart bij de politie en kregen daar te horen dat ze maar een aangetekend schrijven gericht aan de Burgemeester moesten sturen. Nochtans zijn bepaalde inspecteurs van de politie goed op de hoogte van deze toestand en dit mag blijken uit het antwoord die een van de buurtbewoners kreeg: “Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, want heb dit reeds zelf ondervonden. Jouw verzuchtingen werden reeds doorgespeeld naar de stadsdiensten. Hopelijk houden ze mij zelf ook op de hoogte….”

“Nu maar wachten achter een nieuwe gemeenteraad en stadsbestuur of achter de ‘kracht van de verandering’.”, besluit Anne-Marie Serru vol goede moed.