Gemeenteraadslid Hilde De Smet tevreden met beslissing tot verdere uitwerking van voorstel via commissie.

Op 28 januari 2014

Op de gemeenteraad van 27 januari lag er een voorstel van Hilde De Smet op tafel aangaande het betalen van parkeertijd via SMS of app.

Aangezien deze boete van 12,5 naar 25€ gestegen is, kan het nogal duur uitvallen als je wat te lang in de winkel of op restaurant blijft hangen. Dit systeem kan met een minimale kost de dienstverlening aan de burger aanzienlijk verhogen.

“Ik ben verheugd vast te stellen dat we het, over de partijgrenzen heen, eens zijn dat de stad niet enkel de taak heeft boetes te innen, maar ook een bepaald niveau van dienstverlening moet kunnen aanbieden. Dit nieuwe betaalsysteem zorgt dan ook voor een win-winsituatie”.

“Enerzijds betalen mensen die gebruik maken van deze dienst,enkel de tijd die ze nodig hebben. Men hoeft ook niet langer op voorhand in te schatten hoeveel tijd men nodigzal  hebben om bepaalde boodschappen te doen.Anderzijds  is reeds gebleken uit studies in steden waar dergelijk systeem al wordt gebruikt, dat  er minder inkomsten verloren gaan door mensen die niet betalen voor hun parkeertijd”.

Hilde De Smet is tevreden dat in dit dossier de dienstverlening aan de burger het heeft gehaald op partijpolitieke overwegingen. “Ik hoop dan ook over enkele maanden het sms/app parkeren te kunnen voorstellen aan de bevolking”.