Gezocht: boeken van Nederlandstalige auteurs

Op 30 maart 2016, over deze onderwerpen: Cultuur

In het kader van Wereldboekendag, op 23 april, lanceert de VVNA (Vereniging voor Vlaams Nationale auteurs) een oproep om boeken vanNederlandstalige auteurs (nieuw of tweedehands) te schenken.

Het kadert in een actie van het Rodenbachfonds, dat de VVNA als samenwerkingspartner heeft.

De boeken kunnen vanaf 15 april worden afgegeven in de bibliotheek van Oudenaarde, tijdens de openingsuren (in 'doos wereldboekendag').

Deze boeken zullen gratis weggeschonken worden op zaterdag 23 april 2016 tussen 14 en 15u op de Kleine Markt te Oudenaarde, nabij de bibliotheek.

Wereldboekendag

“Elk jaar is het op 23 april in meer dan 100 landen Wereldboekendag. De afgelopen vier jaar verdeelde het Rodenbachfonds op die dag, in samenwerking met een lokale afdeling (één in elke regio), boeken in een straat waarvan de naam een literaire verbondenheid had. Dit jaar geven we onze actie nog meer zichtbaarheid”, zegt Stefaan Reynaert van het Rodenbachfonds.

“Op zaterdag 23 april 2016 delen we, opnieuw in samenwerking met onze lokale afdelingen of samenwerkingspartners zoals de VVNA, boeken uit op een aantal openbare plaatsen in Vlaanderen.

We lanceren de oproep ‘zet je favoriet Nederlandstalig boek voor je (virtueel) raam’. We vragen mensen om hun favoriete Nederlandstalige boek voor hun raam of een foto ervan voor hun “virtueel raam” (Facebook- of Twitterpagina) te plaatsen. We nodigen u daarenboven uit om een leuke foto/selfie met uw favoriet boek op onze Facebook paginate posten.”

“We schenken aandacht aan het lezen van boeken, in een tijd waarin informatie meer en meer gedeeld wordt via het internet en waarin de rol van bibliotheken onderwerp van discussie is. Daarenboven zetten we vooral Nederlandstalige auteurs in de kijker om hen op die manier een hart onder de riem te steken. Op die manier willen we ook een stukje Vlaams erfgoed in de kijker plaatsen.”

Meer info:

www.rodenbachfonds.org/woorden/

Marjet De Roose (VVNA - Marjetdr [at] gmail.com)

Hugo Rau (Voorzitter VVNA ): 055 312703

Stefaan Reynaert (Rodenbachfonds): 0497/85.14.22