N-VA klaagt verloederde toestand oud kerkhof Bevere aan

Op 30 april 2014, over deze onderwerpen: Wonen en natuur

Tijdens de gemeenteraadszitting van maandag vroeg N-VA Oudenaarde aandacht voor het oud kerkhof van Bevere in de Deinzestraat.

Kristof Meerschaut (N-VA): “Door vandalisme, de tand des tijds en gebrekkig onderhoud zijn verschillende grafzerken verweerd, gebroken en tot puin samengevallen.  Op sommige plaatsen worden graven overwoekerd door klimop.”

Sinds de ingebruikname van de centrale begraafplaats in Eine worden op het kerhof van Bevere geen nieuwe concessies meer verleend.  De meeste graven zijn ouder dan 50 jaar, het gaat vaak daarbij vaak om eeuwigdurende vergunningen.  N-VA vroeg naar de visie van het stadsbestuur met betrekking tot dit kerkhof.

“Hoe het kerkhof er nu bij ligt getuigt van weinig respect voor de overledenen en ook de nabestaanden, die telkens met die verwaarlozing geconfronteerd worden wanneer ze hun dierbaren komen bezoeken. “ aldus nog Meerschaut, die daarmee de vinger op de wonde legde.

Het stadsbestuur beloofde in 2015 werk te maken van een grondige renovatie van de begraafplaats in Bevere en Oudenaarde-Dijkstraat.