N-VA Oudenaarde informeert naar beloftes Leopold Hotel

Op 23 maart 2014, over deze onderwerpen: Lokale economie

Op 1 mei 2014 zal het nieuwe hotel Leopold op de Ham in Oudenaarde zijn deuren openen.  Dit hotel is een onderdeel van het stadsvernieuwingsproject ‘de Ham’.  Bij aanvang werd door het stadsbestuur de belofte gedaan dat dit een hotel zou worden met een bijzondere aandacht voor het wielertoerisme (met o.a. een afgesloten fietsenstallingen en een afspuitplaats).  Het nieuwe hotel zou zelf geen restaurant uitbaten, maar op zoek gaan naar arrangementen met de bestaande lokale horeca.
Tijdens de gemeenteraad van 24 februari polste Kristof Meerschaut (N-VA) bij het stadsbestuur of deze beloftes ook daadwerkelijk ingelost zouden worden.

> Het stadsbestuur bevestigde de eerder gemaakte beloftes.  Kristof Meerschaut reageert tevreden: “Het is positief dat het stadsbestuur op deze manier de bestaande horeca naar waarde schat”.

> Het stadsbestuur deelde mee dat ze hieromtrent geen garanties konden geven.  Kristof Meerschaut reageert teleurgesteld: “Dit zegt veel over de waarde die het stadsbestuur hecht aan de bestaande horeca”.