N-VA pleit voor bijkomend zebrapad in de Aalststraat

Op 30 april 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

De Aalststraat wordt ter hoogte van het bedrijf Aldia dagelijks tot 150 keer te voet gekruist, alleen al door werknemers van de firma Aldia die van het administratief gebouw aan de ene zijde van de straat naar de productiegebouwen aan de andere zijde van de straat gaan.  Gelet op het drukke verkeer en ook de snelheden die gehaald worden is dit een knelpunt.  Het bedrijf Aldia is al geruime tijd vragende partij om een extra zebrapad aan te leggen.

Kristof Meerschaut (N-VA): “Het dichtstbijzijnde voetpad ligt op ruim 130m afstand, en is alleen al om praktische redenen geen werkbaar alternatief.  Een bijkomend zebrapad verhoogt de verkeersveiligheid, en daarom steunen wij de vraag van het bedrijf”.

De Aalststraat is een gewestweg en dus moet die vraag gesteld worden aan het Agentschap Wegen en Verkeer.  “Wij zijn tevreden dat het stadsbestuur bereid is dit voorstel te ondersteunen, en de vraag voor een bijkomend zebrapad te agenderen op de eerstvolgende Provinciale Commissie Verkeersveiligheid.” besluit Kristof Meerschaut.