N-VA vraagt eerlijke toewijs gebruik sportinfrastructuur

Op 26 april 2016, over deze onderwerpen: Sport

Teneinde voldoende sportinfrastructuur ter beschikking te kunnen stellen aan de Oudenaardse sportclubs heeft de stad Oudenaarde in 2014 jaar beslist om het Sportkot in Leupegem voor 2 jaar te huren, in afwachting van de opening van het Groenhof.  Inmiddels is het Groenhof beschikbaar, toch werd de huurovereenkomst met het Sportkot in Leupegem met drie jaar te verlengd: zodoende zal er ook tijdens de verbouwingswerken van de stedelijke sporthal voldoende infrastructuur beschikbaar zijn voor de Oudenaardse sportclubs.

Een goede zaak vindt N-VA fractievoorzitter Kristof Meerschaut: “Oudenaarde telt veel actieve en enthousiaste sportclubs die vaak op zoek zijn naar extra speelgelegenheid, het is belangrijk dat de stad vraag en aanbod zo goed mogelijk op elkaar afstemt”.

Met de komst van het Groenhof en de nakende verbouwingswerken aan de stedelijke sporthal zullen verschillende clubs tijdelijk of zelfs definitief een nieuwe stek toegewezen krijgen.  N-VA vraagt dat dit weloverwogen gebeurt: “Niet elke zaal is geschikt en uitgerust voor elke sporttak, het is de taak van de stad om die stoelendans te regisseren en ervoor te zorgen dat de belangen van elke sportclub gerespecteerd worden.”

Kristof Meerschaut benadrukt tenslotte ook het belang van communicatie met de betrokken sportclubs bij de projecten zoals de verbouwing van de stedelijke sporthal: “Sportclubs moeten vaak lang op voorhand een kalender opmaken en willen dus weten waar ze aan toe zijn.  Zij zijn bovendien uitstekend geplaatst om de stad te adviseren hoe de verbouwing er moet uitzien”.