N-VA vraagt fatsoenlijke oplossing voor de Windmolenstraat

Op 27 maart 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
Windmolenstraat Oudenaarde

Enkele weken geleden werd op het kruispunt van de Windmolenstraat met de Wortegemstraat een paaltje geplaatst.  Dit paaltje kwam er op vraag van de buurtbewoners om het inrijdend verkeer vanuit de Wortegemstraat af te remmen.

Kristof Meerschaut (N-VA) stelt zich vragen bij de uitgewerkte oplossing: “De vraag om snelheidsremmende maatregelen is heel terecht, maar de oplossing is bedenkelijk.  Het geplaatste paaltje is inmiddels al beschadigd en er zijn diepe bandensporen merkbaar zijn op de tegenoverliggende akker.  De situatie is dermate ernstig dat de betrokken landbouwer op zijn beurt ook paaltjes heeft geplaatst om verdere schade aan zijn akker te vermijden.”  Kristof Meerschaut (N-VA) wijst er tevens op dat het op vandaag bijna onmogelijk is voor iets bredere voortuigen zoals landbouwvoertuigen, huisvuilwagens en brandweerwagens, om deze straat nog te gebruiken.  “Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn, wij vragen aan het stadbestuur om dit kruispunt opnieuw te bestuderen.”
Schepen Cnudde van mobiliteit erkent het probleem en voorziet een aangepaste aanleg om het probleem te verhelpen.

Contact:

Kristof Meerschaut (fractievoorzitter N-VA Oudenaarde) – Tuintjesstraat 3