• Oudenaarde
N-VA Oudenaarde

Nieuwkomers moeten N-VA in gemeenteraad brengen

Op 16 mei 2012
Beiden zetten hun eerste stappen in de politiek. Bruno Van Waeyenberghe is zaakvoerder van het bedrijf ExtrAviation, een internationale onderneming in de luchtvaartsector. Toen N-VA in februari vorig jaar in Oudenaarde een nieuwe afdeling opstartte, hees hij zich meteen aan boord: 'Ik kom vaak in het buitenland en daar zie je hoe steden en gemeenten zich met nieuwe ideeën klaarstomen voor de toekomst. Niet alles wat het Oudenaardse stadsbestuur doet, is slecht. Maar ik mis wel een toekomstvisie.'

Wim Dhont werkt als projectingenieur en regiomanager bij het bedrijf Jan De Nul. Hij zet in op een gunstig ondernemersklimaat, immigratie, netheid, mobiliteit en gezelligheid. 'Maar we werken nog volop aan ons programma en aan de verdere invulling van de lijst', onderstreept voorzitter Gregory Verhaeghe. 'We vertrekken met een volledig nieuwe groep en met nul zetels. We kunnen dus alleen maar winst boeken. Aan een prognose waag ik mij niet. Maar als de kans zich voordoet om in een coalitie mee de stad te besturen, zullen we die niet laten liggen.'