Schepen Portois – “Schepen moet voorbeeldfunctie hebben“

Op 31 januari 2013

Schepen Carine Portois is door de Oudenaarde politierechter veroordeeld tot een boete van 2.200 euro, waarvan 1.375 euro met uitstel, en een rijverbod van drie maanden, waarvan 45 dagen met uitstel, voor rijden onder invloed van alcohol.

N-VA Oudenaarde betreurt het hele gebeuren.

Kristof Meerschaut, fractieleider N-VA: “We stellen vast dat schepen Portois, ondanks haar belofte uit 2009, opnieuw een veroordeling heeft opgelopen voor het rijden onder invloed."

"We kunnen dit vanuit de oppositie alleen maar betreuren, zeker omdat mevrouw Portois met haar uitvoerend mandaat als schepen een voorbeeldfunctie heeft.”

Voor N-VA is het nu aan de meerderheid van OpenVLD en CD&V  om te beslissen hoe ze verder met deze situatie wenst om te gaan.

“Het is nu aan de huidige bestuurscoalitie om uit te maken welke lessen ze wenst te trekken uit deze zaak, rekening houdende met de vraag of dit alles niet de komende jaren negatief zal afstralen op het imago van Oudenaarde en zijn stadsbestuur, want de veroordeling van schepen Portois is ook nationaal nieuws,” besluit Kristof Meerschaut.