Shuttlebus rijdt nog altijd niet uit: N-VA Oudenaarde vraagt actie

Op 19 mei 2022, over deze onderwerpen: OCMW, Seniorenbeleid

Waar is het shuttlebusje gebleven? Corona, een technisch defect, een intern probleem… N-VA Oudenaarde dringt aan op een snelle oplossing.

Sinds november vorig jaar kan men weer een beroep doen op het gratis shuttlebusje. Dat rijdt elke werkdag tussen 9 tot 17 uur om de 20 minuten uit met vertrek aan het Sociaal Huis. Het busje doet negen haltes in het centrum aan. Maar niet meer op dit moment. ‘Wegens corona geen shuttledienst tot nader bericht’, staat op een briefje aan, onder andere, de halte van het AZ. Aan het station blijkt de halte zelfs verdwenen.

Andy Vandekerckhove, bestuurslid N-VA Oudenaarde: ‘Corona is al een tijdje geen reden meer. Bij het Sociaal Huis wijt men het nu aan technische problemen en de interne werking. Het lijkt mij
vreemd dat er geen vervangbusje kan worden gevonden. Bovendien is dit alles heel onhandig gecommuniceerd. Aan de haltes komen mensen soms voor onaangename verrassingen te staan.’

Gemeenteraadslid Kathy De Rycke vult aan: ‘Goed verscholen op de website staat één zinnetje waarin sprake is van een technisch defect. Maar wie gaat daar kijken? Zeker senioren – en dat zijn toch de voornaamste gebruikers van de shuttlebus – zitten niet de hele dag op internet. Waarom staat zoiets bijvoorbeeld niet in het stadsmagazine Adriaen? Desnoods via een mededelingenbord. Of moeten we de Belleman inschakelen?’, knipoogt Kathy.

N-VA Oudenaarde stelt opnieuw vast dat duidelijk en doeltreffend communiceren een groot probleem is in Oudenaarde.