Stadsbestuur Oudenaarde is koele minnaar van eigen Ronde

Op 4 april 2011

N-VA Oudenaarde betreurt gemiste kans van stadsbestuur om kandidatuur als aankomstplaats in de verf te zetten.

De Ronde is weer voorbij. Weer een jaartje wachten vooraleer ‘Vlaanderens mooiste’ door de straten van Oudenaarde trekt. Zoals iedereen weet, is onze stad kandidaat als aankomstplaats voor de Ronde van Vlaanderen 2012. N-VA Oudenaarde steunt deze kandidatuurstelling, op voorwaarde  dat het financieel aanvaardbaar blijft. We zijn inderdaad van oordeel dat  een aankomst van de Ronde in Oudenaarde een meerwaarde kan betekenen voor onze stad.

Het is daarom des te jammer dat de stad tijdens de afgelopen Ronde niet meer heeft gedaan om de kandidatuur als aankomstplaats in de verf te zetten. De hartenvlaggetjes met de boodschap ‘Oudenaarde houdt van de Ronde’ en hartenspandoeken vielen te weinig op om indruk te maken. Maar vooral inzake de bevlagging schoot het stadsbestuur schromelijk te kort. Aan het stadhuis bijvoorbeeld was buiten het hartenspandoek geen enkele vlag te bespeuren! En ook elders in de stad hebben we nauwelijks een vlag gezien, laat staan een Vlaamse vlag.

Oudenaarde toonde zich wel een zeer koele minnaar van de Ronde van Vlaanderen. Blijkbaar schaamt het stadsbestuur zich voor de Vlaamse Leeuw. N-VA Oudenaarde is van oordeel dat wie complexloos en voluit kiest voor de Ronde van VLAANDEREN zich heus niet hoeft te schamen voor het Vlaming-zijn in eigen land. Als dat voor het stadsbestuur blijkbaar een brug te ver is, dan vraagt N-VA Oudenaarde zich eigenlijk af of die aankomst van de Ronde dan per sé naar Oudenaarde hoeft te komen. In ieder geval heeft het stadsbestuur afgelopen zondag een enorme kans gemist om Oudenaarde op een positieve manier in de kijker te plaatsen. Dit was voor N-VA Oudenaarde op dé sportieve wielerhoogdag  van Vlaanderen, een sportevenement dat de ganse wereld ons benijdt, de grootste ontgoocheling van de dag.